نشریه مانا شماره 4 اسفند ماه 1403
امــروزه، آمــوزش الکترونیــکی یــکی از پویاتریــن روش هــای مطــرح بــرای عرضــه خدمــات آمــوزشی اســت. امــا پژوهش هــا نشــان داده اســت کــه آموزش هــای الکترونیــکی بــه تنهــایی محدودیت هــای خــاص خــود را دارد و نمیتوانــد بــه طــور کامــل جایگزیــن آمــوزش ســنتی (چهــره بــه چهــره) شــود. بنابرایــن متخصصــان امــور آمــوزشی تلاش کردنــد کــه بــا بهره گیــری از رویکــرد یادگیــری ترکیــبی و بــه کارگیــری هــر دو روش آمـوزشی (آمـوزش سـنتی و آمـوزش الکترونیـکی) بـا رویکـردی اثربخـش بــه رفــع مشــکلات هــر دو روش بپردازنــد. روش یادگیــری ترکیــبی بــا داشــتن مزیت هــای هــر دو روش، ســبب اثربخــشی یادگیــری، دیــدن تفاوت هــای فــردی فراگیــران، جذابیــت آمــوزش، ســهولت دســترسی بــه مــواد آمــوزشی و افزایــش اثربخــشی و کاهــش هزینه هــای آمــوزش میشود.
ارسال نظر