معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران | بحران اسکان دانشجویان در دانشگاه های برتر کشور؛ تبعات ناگوار افزایش ظرفیت بدون زیرساخت

کارشناسان مدیریت امور دانشجویی
 

مریم بیابانی

سمت: مسئول دفتر مدیریت

تحصیلات: کارشناس حسابداری

سال شروع به کار:  1403

جایگزین: 

تلفن: 88966536 - 64432541

شرح وظایف :

1- دریافت، نگهداری و بایگانی مستندات(پیام های الکترونیکی و کاغذی) و سایر مکاتبات مانند: پرونده ها، قراردادها و ...

2- تنظیم و هماهنگ کردن زمان جلسات مدیریت

3- پاسخگویی به نامه های ارجاع شده از سوی مدیریت و سایر حوزه ها

4- تعیین و تنظیم ساعات ملاقات متقاضیان با مدیر امور دانشجویی

5- انجام سایر امور محوله از سوی مافوق 

اداره رفاه

زیبا فولادی

سمت: رییس اداره رفاه و تعاون دانشجویان

تحصیلات: کارشناس مدیریت فرهنگی

سال شروع به کار: 1376

تلفن: 88974529 -  64432538

شرح وظایف :

1. دریافت بودجه کلیه وام ها از صندوق رفاه و تخصیص آن به دانشکده ها بر اساس تعداد دانشجویان

2. کنترل، انجام و نظارت بر چگونگی انجام کلیه ی وام های دانشجویی

3. دریافت بودجه مازاد از صندوق رفاه دانشجویان جهت پرداخت وام به دانشجویانی مازاد بر سهمیه ثبت نام

4. تنظیم و کنترل آمارهای دریافت وام در نیم سالهای اول دوم هر سال

5. تنظیم و هماهنگی قرارداد بیمه حوادث دانشجویان داخلی و خارجی

6. کنترل و نظارت بر چگونگی انجام امور فارغ التحصیلی 

7. کنترل و هماهنگی لازم با امور درآمد صندوق رفاه جهت اخذ مجوز صندوق 

8. کنترل، نظارت و انجام امور مربوط به وام های شهریه روزانه و بین الملل 

9. تهیه و تنظیم لیست کاردانشجویی حوزه معاونت

سمانه صادقی

سمت: کارشناس اداره رفاه

تحصیلات: کارشناس ارشد کارآفرینی

سال شروع به کار: 1388

جایگزین: سارا شکریان

تلفن: 64432520

 شرح وظایف:

1. انجام تسویه حساب فارغ التحصیلان در سامانه سیپاد

2. اعلام وضعیت فراغت از تحصیل دانش آموختگان روزانه و بین الملل در برنامه صندوق رفاه دانشجویان

3. تسویه حساب فارغ التحصیلان قدیمی دانشگاه در برنامه صندوق رفاه دانشجویان

4. صدور مجوز های دانشجویان اعم از تسویه حساب صندوق رفاه، مجوز مشروط و مجوز موکول بدهی 

5. ایجاد پرونده دانشجویی برای دانشجویان فاقد پرونده در برنامه صندوق رفاه دانشجویان

6. مکاتبات مربوط به بازپرداخت ودیعه مسکن نخبگان و اعتبار متمرکز دانشگاه با صندوق رفاه دانشجویان

7. مکاتبه با صندوق رفاه دانشجویان جهت تبدیل پرونده دانشجویان بین الملل

8. هماهنگی با رابطین دانشجویی و آموزش در خصوص رفع نقص و ارسال مدارک دانش آموختگان

سارا شکریان

سمت: کارشناس اداره رفاه

تحصیلات: کارشناس تربیت بدنی و علوم ورزشی

سال شروع به کار: 1395

جایگزین: 

تلفن: 64432532

شرح وظایف:

1. بررسی و ثبت مدارک مربوط به وام تحصیلی(عادی، سه برابر)

2. بررسی و ثبت مدارک مربوط به وام ازدواج

3. بررسی و ثبت مدارک مربوط به وام تولد فرزند

4. بررسی و ثبت مدارک مربوط به وام ضروری دانشجویان مقاطع تخصصی

5. بررسی و ثبت مدارک مربوط به وام بیمه تامین اجتماعی 

6. بررسی و ثبت مدارک مربوط به وام حج و عتبات

7. بررسی، ثبت و اسکن تعهدات محضری دانشجویان متقاضی تسهیلات و خوابگاه ها

8. انجام مکاتبات اداری

فاطمه دالوند

سمت: کارشناس اداره رفاه

تحصیلات:  کارشناسی بهداشت محیط

سال شروع به کار: 1402

تلفن: 64432519

شرح وظایف :

1. بررسی و ثبت مدارک مربوط به ودیعه مسکن( عادی - تکمیلی – نخبگان )

2. بررسی و ثبت مدارک مربوط به وام ضروری (عادی - دو برابر - سه برابر)

3. بررسی و ثبت مدارک مربوط به شهریه روزانه

4. بررسی و ثبت مدارک مربوط به شهریه پردیس بین الملل

5. بررسی و ثبت مدارک مربوط به وام ضروری دانشجویان مقاطع تخصصی

6. بررسی و ثبت مدارک مربوط به تامین اجتماعی

7. بررسی، ثبت و اسکن تعهدات محضری دانشجویان متقاضی تسهیلات و خوابگاه

8. انجام امور مربوط به فعالیت های دانشجویی

9. انجام مکاتبات اداری

اداره تغذیه

زهرا کامرانی

سمت: رئیس اداره تغذیه

تحصیلات: کارشناس ارشد علوم تغذیه

سال شروع به کار: 1386

جایگزین: زهره سادات سکاکی

تلفن: 88365353 -  88003984

شرح وظایف:

1. برنامه ریزی، سازماندهی، نظارت بر عملکرد بخش های مختلف اداره تغذیه اعم از آشپزخانه، اتوماسیون، سلف سرویس ها و مراکز توزیع غذا  

2. برنامه ریزی استراتژیک، میان مدت و کوتاه مدت امور تغذیه

3. بررسی مسائل و مشکلات موجود و نظرات و انتقادات پرسنل اداره تغذیه، دانشجویان و پیمانکار و تلاش جهت رفع آنها و در صورت لزوم انعکاس آن به مسئولین مافوق و برنامه ریزی جهت حل آنها

4. بررسی نرم افزارهای ارتقاء یافته در زمینه اتوماسیون تغذیه و در صورت لزوم استفاده از آنها

5. برنامه ریزی جهت انجام کارهای تحقیقاتی توسط کارشناسان اداره تغذیه6. برنامه ریزی جهت برگزاری جلسات با پیمانکار،اعضای شورای صنفی و پرسنل اداره تغذیه7. بررسی گزارشات ارسالی از سوی کارشناسان، ناظرین اداره تغذیه و اپراتورهای اتوماسیون و پیگیری مسائل مطرح شده8. انجام امور مربوط به مناقصات از قبیل بازنگری و اصلاح متن قرارداد، محاسبه قیمت تمام شده غذا

9. کنترل اسناد روزانه ثبت شده در نرم افزار تغذیه و اسناد ماهیانه پخت و توزیع و مواد اولیه غذای دانشجویان

10. برنامه ریزی جهت بازدید از واحدهای دخیل در امر طبخ و توزیع غذا در سطح شهر و سایر دانشگاهها

11. نیازسنجی در زمینه تجهیزات مورد لزوم در آشپزخانه ها و سلف سرویس ها و امور عمرانی در محل های مذکور و اعلام درخواست نیاز جهت اقدام مقتضی به مسئولین مافوق و انجام پیگیری های مربوطه

12. برنامه ریزی جهت انجام نظرسنجی از د انشجویان استفاده از نتایج آن در تصمیم گیری های آتی اداره تغذیه

13. تعامل با سایر دانشگاهها و بررسی فعالیتها و برنامه های ادارات تغذیه سایر دانشگاهی و تبادل نظر با ایشان

14. انجام سایر امور محوله

زهره سادات سکاکی

سمت: معاون اداره تغذیه

تحصیلات: کارشناسی علوم و صنایع غذایی 

سال شروع به کار: 1378

جایگزین: زهرا کامرانی

شرح وظایف: 

1. تدوین و تنظیم برنامه غذایی ماهانه(صبحانه، ناهار و شام) و اطلاع رسانی به دانشجویان

2. همکاری در تدوین قرادادهای طبخ و توزیع و تامین مواد اولیه غذای دانشجویان و تنظیم اسناد مناقصه

3. کنترل وثبت اسناد روزانه تغذیه و جرائم پیمانکار در نرم افزار جامع تعهدی تغذیه

4. هماهنگی با اداره نظارت معاونت توسعه و انجام کلیه پیگیری های مربوط به اسناد تغذیه و نرم افزار تغذیه

5. انجام نظرسنجی و آنالیز نتایج و اعلام گزارش نتایج مربوطه

6. همکاری در برنامه ریزی استراتژیک، میان مدت و کوتاه مدت اداره تغذیه

7. نظارت بر عملکرد ناظرین و کارشناسان مستقر در آشپزخانه و ناظرین دانشجویی مستقر در خوابگاه ها

8. تدوین اطلاعات  جهت درج در سایت تغذیه و به روز رسانی آن

9. انجام مکاتبات و تنظیم اطلاعیه­ها، پمفلت ها و کتابچه­ های راهنما

10. تهیه و تنظیم لیست کار دانشجویی

محمد ناصری

سمت: مسئول اتوماسیون تغذیه 

تحصیلات: کارشناس اقتصاد کشاورزی

سال شروع به کار: 1402

جایگزین: مریم بیابانی

تلفن: 88951940 - 64432558

شرح وظایف:

1. راهبری سیستم اتوماسیون تغذیه

2. فعال کردن کارت های تغذیه دانشجویان ورودی جدید و سایر متقاضیان

3. انجام تسویه حساب فارغ التحصیلان

4. اطلاع دادن مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری به مافوق

5. جمع بندی آمار هفتگی و ارائه آمار هفتگی به رئیس اداره، نماینده پیمانکار و مسئول آشپزخانه

6. جمع آوری فیش های مربوط به افزایش اعتبار کارت تغذیه از مسئولین سلف ها و ارائه به واحد حسابداری

7. انتقال پیشنهادات، انتقادات و شکایات دانشجویان به رئیس اداره تغذیه

8. پیگیری مشکلات گزارش شده از طرف ناظرین غذاخوری ها(از جمله مشکلات تاسیساتی و ...)

9. هماهنگی امور تغذیه با دانشکده مربوطه

10. انجام سایر امور محوله

مریم بیابانی

سمت: مسئول آمار تغذیه

تحصیلات: کارشناس حسابداری

سال شروع به کار: 1403

جایگزین: محمد ناصری

تلفن: 88951940 - 64432558

شرح وظایف:

1- استخراج نظرات دانشجویان در خصوص رضایتمندی از خدمات تغذیه ارائه شده

2- فعال کردن کارت های تغذیه دانشجویان ورودی جدید و سایر متقاضیان

3- انجام تسویه حساب فارغ التحصیلان

4- همکاری در جمع بندی آمار هفتگی و ارائه آمار هفتگی به رییس اداره، نماینده پیمانکار و مسئول آشپزخانه

5- انتقال پیشنهادات، انتقادات و شکایات دانشجویان به رییس اداره تغذیه

6- انجام مکاتبات اداری

7- انجام سایر امور محوله

پیام صفائی

سمت: ناظر بهداشت

تحصیلات: کارشناسی ارشد بهداشت و ایمنی موادغذایی

سال شروع به کار: 1404

شرح وظایف:

1.کنترل و پیگیری کارت بهداشت پرسنل آشپزخانه

2. نظارت بر رعایت بهداشت فردی پرسنل

3. نظارت بر استفاده از لباس کار مناسب و بهداشتی توسط پرسنل شامل: کلاه، روپوش، شلوار، پیش بند، کفش مناسب، ساق دست، ماسک

4. نظارت بر شستشو و ضد عفونی محوطه آشپزخانه، سردخانه ها، انبار و محوطه بیرونی آشپزخانه

5. نظارت بر شستشو و ضدعفونی تجهیزات و دستگاه ها در آشپزخانه

6. پیگیری جهت گذراندن دوره بهداشت عمومی برای پرسنل آشپزخانه و کسب گواهی نامه مربوطه برای پرسنل از مراکز معتبر

7. آموزش و توجیه پرسنل جهت رعایت مقررات بهداشتی

8. کنترل رعایت موازین بهداشتی هنگام حمل و ورود مواد غذایی به آشپزخانه، نگهداری و آماده سازی مواد غذایی در آشپزخانه، پخت و توزیع غذا

9. نظارت بر عدم دخالت نیروهای مخصوص نظافت در امور آماده سازی مواد غذایی، آشپزی و توزیع غذا

10. نظارت و کنترل پاکسازی، شستشو و ضدعفونی صحیح سبزیجات

11. کنترل دما و شرایط  بهداشتی نگهداری مواد غذایی در سردخانه های زیر صفر و بالای صفر

12. تعیین و  اعلام زمان انجام سمپاشی به مسؤول آشپزخانه

13. کنترل جعبه کمک های اولیه و محتویات داخل آن

14. انجام کلیه وظایف " کارشناس تغذیه " در غیاب وی

15. ارائه گزارش روزانه به رئیس اداره تغذیه و انجام سایر امور محوله از سوی مافوق

حسن کرمی

سمت: ناظر آشپزخانه
تحصیلات: دیپلم
سال شروع به کار: 1369

جایگزین روشن حسن کاویار

شرح وظایف :

1- توزین و ثبت دقیق اوزان مواد غذایی اولیه مطابق با آنالیز مواد غذایی مندرج در قرارداد و آمار اعلام شده از سوی اداره تغذیه بر اساس منوی غذایی روزانه 

2- کنترل دقیق وزن صیفی جات مصرفی در غذاها، میوه ها و تعداد دقیق کنار غذاها و ...

3- حضور مستمر و فعال در محیط آشپزخانه و کنترل و ثبت  مقادیر مواد اولیه مصرفی در غذاها در ابتدای کار و طول بازه زمانی پخت غذا

4- نظارت و کنترل وزن غذای پخته شده بر اساس آمار سلف سرویس ها و خوابگاهها

5- نظارت بر ارسال شروع به موقع امر توزین غذا، کنار غذا، دسر، صبحانه و نان به تفکیک آمار سلف سرویس ها و خوابگاهها

6- پوشش دهی واحد اتوماسیون تغذیه کوی دانشگاه به صورت شیفتی

7- همکاری با مسئول آشپزخانه جهت انجام بهینه امور

8- ارائه گزارش به مسئول آشپزخانه

9- انجام سایر امور محوله از سوی مافوق

روشن حسن کاویار

سمت: ناظر آشپزخانه

سال شروع به کار: 1382

تحصیلات: دیپلم

جایگزین آقای حسن کرمی

شرح وظایف :

1- توزین و ثبت دقیق اوزان مواد غذایی اولیه مطابق با آنالیز مواد غذایی مندرج در قرارداد و آمار اعلام شده از سوی اداره تغذیه بر اساس منوی غذایی روزانه 

2- کنترل دقیق وزن صیفی جات مصرفی در غذاها، میوه ها و تعداد دقیق کنار غذاها و ...

3- حضور مستمر و فعال در محیط آشپزخانه و کنترل و ثبت  مقادیر مواد اولیه مصرفی در غذاها در ابتدای کار و طول بازه زمانی پخت غذا

4- نظارت و کنترل وزن غذای پخته شده بر اساس آمار سلف سرویس ها و خوابگاهها

5-نظارت بر ارسال شروع به موقع امر توزین غذا، کنار غذا، دسر، صبحانه و نان به تفکیک آمار سلف سرویس ها و خوابگاهها

6- پوشش دهی واحد اتوماسیون تغذیه کوی دانشگاه به صورت شیفتی

7-  همکاری با مسئول آشپزخانه جهت انجام بهینه امور

8- ارائه گزارش به مسئول آشپزخانه

9- انجام سایر امور محوله از سوی مافوق

زهرا سعیدی

سمت: ناظر سلف دانشکده پزشکی (بخش دختران)

سال شروع به کار: 1391

تحصیلات: کاردانی امور فرهنگی

شرح وظایف:

1- حضور مستمر در سالن های غذاخوری در مدت زمان توزیع غذا و نظارت بر نحوه توزیع غذا

2- کنترل بهداشت پرسنل توزیع کننده غذا و ملبس بودن ایشان به لباس فرم مناسب و تمیز

3- کنترل نظافت محل توزیع غذا

4- کنترل نحوه برخورد پرسنل پیمانکار با دانشجویان

5-کنترل مقدار غذا، پیش غذا و دسر مطابق با آمار آن وعده غذایی در بدو ورود غذا به سلف سرویس

6- کنترل مقدار غذا، پیش غذا و دسرهای توزیع شده و مقدار باقی مانده مطابق با آمار دستگاه اتوماسیون و ژتون های موجود پس از پایان زمان توزیع غذا

7- اعلام مقدار غذا، پیش غذا و دسر باقی مانده در برگه صورتجلسه توزیع غذا و عودت غذای باقیمانده به آشپزخانه

8- کنترل جمع آوری و انتقال ظروف پس از اتمام کار در زمان مقرر

9- گزارش مشکلات موجود و نواقص به مسؤولین اداره تغذیه در اسرع وقت

10- انتقال پیشنهادات، انتقادات و شکایات دانشجویان به مسؤولین اداره تغذیه

زهرا امینی

سمت: ناظر سلف دانشکده پزشکی (بخش پسران)

سال شروع به کار: 1393

تحصیلات: کارشناسی

شرح وظایف:

1- حضور مستمر در سالن های غذاخوری در مدت زمان توزیع غذا و نظارت بر نحوه توزیع غذا

2- کنترل بهداشت پرسنل توزیع کننده غذا و ملبس بودن ایشان به لباس فرم مناسب و تمیز

3- کنترل نظافت محل توزیع غذا

4- کنترل نحوه برخورد پرسنل پیمانکار با دانشجویان

5-کنترل مقدار غذا، پیش غذا و دسر مطابق با آمار آن وعده غذایی در بدو ورود غذا به سلف سرویس

6- کنترل مقدار غذا، پیش غذا و دسرهای توزیع شده و مقدار باقی مانده مطابق با آمار دستگاه اتوماسیون و ژتون های موجود پس از پایان زمان توزیع غذا

7- اعلام مقدار غذا، پیش غذا و دسر باقی مانده در برگه صورتجلسه توزیع غذا و عودت غذای باقیمانده به آشپزخانه

8- کنترل جمع آوری و انتقال ظروف پس از اتمام کار در زمان مقرر

9- گزارش مشکلات موجود و نواقص به مسؤولین اداره تغذیه در اسرع وقت

10- انتقال پیشنهادات، انتقادات و شکایات دانشجویان به مسؤولین اداره تغذیه

ولی ا... بیگی

سمت : مسئول ثبت اسناد تغذیه

تحصیلات: دیپلم

سال شروع به کار: 1378

شرح وظایف :

1- تهیه و تنظیم جدول آنالیز مواد غذایی مصرف شده توسط پیمانکار

2- محاسبه مقدار کل مواد غذایی مصرف شده  بر اساس منوی غذایی  روز مطابق با اوزان مواد غذایی مشاهده شده و آمار رزرو شده

3- محاسبه مقدار دسرها و کنار غذاها و میوه جات و نان بر اساس منوی روز و مطابق با وزن مشاهده شده و تعداد توزیع شده پس از کسر تعداد موارد برگشتی

4- ثبت تعداد پرس غذا، کنار غذا، دسرها و نان در نرم افراز جامع تغذیه

5- ثبت مقادیر مواد غذایی مصرف شده و تعداد ظروف یکبار مصرف در نرم افزار جامع تغذیه

6- رفع اشکال در ثبت اسناد در نرم افرار تغذیه پس از بررسی و کنترل اداره تغذیه

مجتبی صادقی

سمت: ناظر آشپزخانه

سال شروع به کار: 1403

تحصیلات: دیپلم

جایگزین: آقای پارسا جو

شرح وظایف:

1.  توزین و ثبت دقیق اوزان مواد غذایی اولیه مطابق با آنالیز مواد غذایی مندرج در قرارداد و آمار اعلام شده از سوی اداره تغذیه بر اساس منوی غذایی روزانه 

2. کنترل دقیق وزن صیفی جات مصرفی در غذاها، میوه ها و تعداد دقیق کنار غذاها و ...

3. حضور مستمر و فعال در محیط آشپزخانه و کنترل و ثبت  مقادیر مواد اولیه مصرفی در غذاها در ابتدای کار و طول بازه زمانی پخت غذا

4. نظارت و کنترل وزن غذای پخته شده بر اساس آمار سلف سرویس ها و خوابگاه ها

5. نظارت بر ارسال شروع به موقع امر توزین غذا، کنار غذا، دسر، صبحانه و نان به تفکیک آمار سلف سرویس ها و خوابگاه ها

6. پوشش دهی واحد اتوماسیون تغذیه کوی دانشگاه به صورت شیفتی

7.  همکاری با مسئول آشپزخانه جهت انجام بهینه امور

8. ارائه گزارش به مسئول آشپزخانه

9. انجام سایر امور محوله از سوی مافوق

حمید پارساجو

سمت: ناظر آشپزخانه

سال شروع به کار: 1403

تحصیلات: کارشناسی برق

جایگزین: آقای مجتبی صادقی

شرح وظایف:

1.  توزین و ثبت دقیق اوزان مواد غذایی اولیه مطابق با آنالیز مواد غذایی مندرج در قرارداد و آمار اعلام شده از سوی اداره تغذیه بر اساس منوی غذایی روزانه 

2. کنترل دقیق وزن صیفی جات مصرفی در غذاها، میوه ها و تعداد دقیق کنار غذاها و ...

3. حضور مستمر و فعال در محیط آشپزخانه و کنترل و ثبت  مقادیر مواد اولیه مصرفی در غذاها در ابتدای کار و طول بازه زمانی پخت غذا

4. نظارت و کنترل وزن غذای پخته شده بر اساس آمار سلف سرویس ها و خوابگاه ها

5. نظارت بر ارسال شروع به موقع امر توزین غذا، کنار غذا، دسر، صبحانه و نان به تفکیک آمار سلف سرویس ها و خوابگاه ها

6. پوشش دهی واحد اتوماسیون تغذیه کوی دانشگاه به صورت شیفتی

7.  همکاری با مسئول آشپزخانه جهت انجام بهینه امور

8. ارائه گزارش به مسئول آشپزخانه

9. انجام سایر امور محوله از سوی مافوق

اداره خدمات دانشجویی

 

خدیجه شیخ عبداله

سمت: رئیس اداره کتابخانه های دانشجویی      

تحصیلات: علم اطلاعات و دانش شناسی/اطلاع رسانی پزشکی

سال شروع به کار: 1382  

تلفن: 64432524 -  313 - 88951941

شرح وظایف :

1. نظارت بر چگونگی عملکرد کتابخانه ها و سالن های مطالعه و رفع مشکلات آن ها
2. انتخاب، تهیه و سفارش کتاب های مورد نیاز کتابخانه ها
3. کلیه امور مربوط به تأمین و تعمیر تجهیزات کتابخانه ها و سالن های مطالعه
4. مسئول انتخابات و برگزاری شورای صنفی دانشجویان و دستیاران
5. مسئول روابط عمومی مدیریت امور دانشجویی
6. ورود اطلاعات کتابشناختی کتاب ها و عضویت های کتابخانه های دانشجویی
7. نیازسنجی و نظارت بر تعمیرات عمرانی کتابخانه ها و سالن های مطالعه
8. وجین ( کتابهای از رده خارج ) کتابهای کتابخانه های دانشجویی
9. جذب و توزیع کتابهای اهدایی از طرف افراد و سازمان های ذیربط
10. تدوین آیین نامه، دستورالعمل ها و دوره های آموزشی لازم همراه با تهیه بسته های آموزشی مورد نیاز جهت نیروهای شاغل در کتابخانه و مراجعین به کتابخانه ها و سالن های مطالعه
11. نیازسنجی و نظرسنجی جهت بهبود عملکرد و امکانات کتابخانه ها و سالن های مطالعه
12. تسویه حساب دانشجویان و کارکنان

 

جواد کریمی

سمت: 

تحصیلات: کارشناس ارشد مدیریت دولتی

سال شروع به کار:  1382

زهرا اسلامی نیا

سمت: کارشناس واحد صدور کارت هوشمند دانشجویی

تحصیلات: کارشناسی مدیریت برنامه ریزی فرهنگی

سال شروع به کار:  1389
جایگزین: خانم مهسا منتظری

تلفن: 469 - 88951941

شرح وظایف:

1- تهیه گزارش از دانشجویان جدیدالورود و اصلاح عکس پروفایل آنها

2- صدور اولیه کارتهای دانشجویی ، میهمان  ، صدور کارتهای المثنی  و فضاهای ورزشی

3- تهیه گزارش پرداخت هزینه کارت دانشجویی جهت امور مالی معاونت

4- انجام سایر امور محوله از سوی مافوق

حسن حیدری

سمت: مسئول واحد ایاب و ذهاب      

تحصیلات: کاردانی نرم افزار کامپیوتر

سال شروع به کار: 1392

تلفن: 88985314 - 64432569

شرح وظایف :

1. پیگیری، هماهنگ، انجام مکاتبات و اقدامات لازم جهت انجام مراحل برگزاری مناقصه دو مرحله ای برای انتخاب پیمانکار واجد شرایط.

2. بررسی، تهیه و تنظیم و بروز رسانی پیش نویس قرارداد ایاب و ذهاب دانشجویی و پیوست های لازم آن بنا به شرایط روز.

3. برنامه ریزی و ارایه خدمات سرویس ایاب و ذهاب به دانشجویان خوابگاهی. ازخوابگاه ها به کلیه دانشکده ها، بیمارستان ها و مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران.

4. نظارت بر عملکرد و حسن انجام کار پیمانکار با هدف رضایتمندی دانشجویان دانشگاه. مانند:

  • نظارت و دقت در انتخاب رانندگان توسط پیمانکار از لحاظ سلامت اخلاقی، روانی، اجتماعی و . . .
  • نظارت در انتخاب نوع خودروها و مدل استفاده شده در سرویس های ایاب و ذهاب دانشجویی.
  • دقت در انجام امور در اسرع وقت و بدون تاخیر و حتی حرکت زودتر از موعد.

5.  انجام سایر امور محوله از سوی مافوق

 

حسن علی نیا

سمت: ناظر واحد ایاب و ذهاب      

تحصیلات: دیپلم

سال شروع به کار: 1382

تلفن: 88985314 - 64432569

شرح وظایف :

1. نظارت بر عملکرد و حسن انجام کار سرویس های دانشجویی (حضور سرویس ها در اسرع وقت و بدون تاخیر و حرکت زودتر از موعد)

2. ارائه گزارش به مسئول واحد ایاب و ذهاب

3. انجام سایر امور محوله از سوی مافوق

 
 
 
 
 
 

بحران اسکان دانشجویان در دانشگاه های برتر کشور؛ تبعات ناگوار افزایش ظرفیت بدون زیرساخت

افزایش ناگهانی ظرفیت پذیرش در رشته‌های پرطرفدار پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و در مجموع رشته های علوم پزشکی، دانشگاه‌های رتبه یک کشور را با چالش‌های جدی در زمینه اسکان، تغذیه و حمل و نقل دانشجویان مواجه کرده است. آرین خداکرمی دبیر شورای صنفی دانشجویان مجتمع کوی پسران و ساکن خوابگاه با تشریح وضعیت موجود، نسبت به بروز "فاجعه‌ای بزرگتر" در آینده هشدار داد و خواستار تجدید نظر فوری در برنامه‌ریزی‌ها شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران، خدا کرمی افزود: بحران کمبود زیرساخت‌ها در دانشگاه‌های کشور به نقطه حساسی رسیده است. در پی افزایش چشمگیر ظرفیت پذیرش در رشته‌های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی، دانشجویان ورودی جدید با کمبودهای بنیادین در امکانات اولیه مواجه شده‌اند. این وضعیت نه تنها کیفیت آموزشی را تهدید می‌کند، بلکه بر سلامت روان و آینده شغلی این گروه از دانشجویان تأثیر منفی گذاشته است.
وی که ساکن خوابگاه است گفت: "اینکه دانشجویی که تمام توان خود را صرف ورود به دانشگاه رتبه یک کشور کرده، اکنون برای اسکان اولیه نیز با مشکل روبرو باشد، بسیار ناراحت‌کننده است." ایشان اشاره کرد که با پذیرش حدود ۲۵۰ دانشجو در مقابل فارغ‌التحصیلی 100 نفر، ظرفیت‌های موجود اشباع شده و دانشگاه مجبور به استفاده از ساختمان‌های قدیمی شده است که خود مشکلات جدیدی ایجاد می‌کند. این افزایش ظرفیت، که احتمالاً با هدف پاسخگویی به نیازهای آتی جامعه صورت گرفته است، بدون در نظر گرفتن افزایش متناسب در سرانه‌های رفاهی و زیرساختی انجام شده است.
تحلیل میزان افزایش ظرفیت و کمبود سرانه
دبیر شورای صنفی خوابگاه کوی ادامه داد: برای درک بهتر عمق فاجعه، می‌توان به نسبت افزایش ظرفیت به ظرفیت اسکان موجود اشاره کرد. اگر فرض کنیم ظرفیت اسکان در سال گذشته برای دانشجویان ورودی جدید 150 نفر بوده و امسال به 250 نفر رسیده است، در حالی که تعداد فارغ‌التحصیلان 100 نفر باشند. این بدان معناست که خالص افزایش تعداد دانشجویان نیازمند اسکان در یک سال، بدون احتساب دانشجویان سال‌های بالاتر که همچنان در سیستم حضور دارند، بیش از ظرفیت خوابگاه های موجود است.این افزایش ناگهانی فشار مضاعفی بر ساختمان‌های قدیمی وارد کرده است. بسیاری از این ساختمان‌ها که قبلاً به عنوان خوابگاه‌های موقت یا پشتیبانی استفاده می‌شدند، فاقد استانداردهای لازم برای اسکان طولانی‌مدت هستند. مشکلات شامل تهویه نامناسب، فرسودگی تأسیسات مکانیکی و الکتریکی، و عدم کفایت ظرفیت حمام‌ها و سرویس‌های بهداشتی است.
مشکلات چندوجهی: فراتر از خوابگاه
خدا کرمی اظهار داشت: مشکلات تنها به اسکان محدود نمی‌شود. دغدغه ها در سایر ابعاد خدماتی دانشگاه نیز به وضوح مشاهده می‌شود که ناشی از همان عدم تطابق رشد ظرفیت پذیرش با زیرساخت‌های خدماتی است.در حوزه ایاب و ذهاب، با افزایش تعداد دانشجویان، اتوبوس‌های کافی برای انتقال آن‌ها به دانشگاه وجود ندارد. ساعات اوج تردد که صبح زود برای رفتن به کلاس‌ها و ظهر برای بازگشت است، تبدیل به کابوس روزمره شده است و صف‌های اتوبوس در خوابگاه‌ها، گاه به چندین برابر ظرفیت یک اتوبوس می‌رسد.وی افزود: بسیاری از دانشجویان به دلیل نبود وسیله نقلیه مناسب، یا دیر به کلاس‌ها می‌رسند یا مجبور به استفاده از وسایل گران‌قیمت شخصی می‌شوند که فشار مالی مضاعفی بر خانواده‌ها وارد می‌کند.کتابخانه‌ها که مهم‌ترین مرکز علم‌آموزی هستند، از کمبود فضا رنج می‌برند به شکلی که دانشجویان فضای کافی برای مطالعه پیدا نمی‌کنند. در ساعات پرمراجعه (مانند ایام امتحانات)، پیدا کردن یک میز یا حتی یک صندلی خالی در سالن‌های مطالعه غیرممکن می‌شود. این کمبود فضا مستقیماً بر عملکرد تحصیلی تأثیر می‌گذارد. دانشجویان پزشکی نیازمند ساعت‌های طولانی مطالعه متمرکز هستند. دسترسی محدود به محیط‌های آرام و مجهز مطالعه، کیفیت یادگیری را به شدت کاهش می‌دهد.
دبیر شورای صنفی خوابگاه گفت: بحران ظرفیت در امکانات عمومی و رفاهی نیز نمود عینی پیدا کرده است. در سلف غذاخوری دانشکده پزشکی به‌طور روزانه صف‌های طولانی تشکیل می‌شود که عمدتاً شامل دانشجویان ورودی جدید هستند. این صف‌ها گاهی اوقات ده‌ها متر طول دارند و زمان انتظار برای صرف یک وعده غذایی به ۳۰ تا ۴۵ دقیقه می‌رسد. این امر نه تنها وقت دانشجویان را تلف می‌کند، بلکه در رشته‌ای که تنظیم ساعت بیولوژیکی و تغذیه صحیح حیاتی است، منجر به استرس و سوءتغذیه می‌شود.و امکانات رفاهی نظیر باشگاه و زمین فوتبال نیز به دلیل ازدحام با صف‌های طولانی مواجه شده و دانشجویان باید منتظر بمانند تا نفرات قبلی کارشان تمام شود. در شرایطی که سلامت روان دانشجویان
رشته های علوم پزشکی به دلیل فشار درسی نیازمند تخلیه انرژی از طریق ورزش است، این تأخیرها و محدودیت‌ها خود عاملی برای افزایش استرس است. استفاده از یک زمین کوچک فوتبال توسط دو تیم در زمان کوتاه یا محدودیت دسترسی به تجهیزات ورزشی استاندارد، کیفیت خدمات تفریحی را به زیر سطح استاندارد رسانده است.
هشدار به آینده: فاجعه‌ای بزرگتر در راه است
ایشان اشاره کرد: فشار ناشی از این افزایش ظرفیت به حدی رسیده است که امسال حتی ده نفر نیز موفق به ورود به کوی دانشگاه نشده‌اند و مجبور به اجاره خانه‌های گران‌قیمت در اطراف دانشگاه شده‌اند. هشدار اصلی این است که این مشکلات کنونی تنها نوک کوه یخ هستند؛ بسیاری از دانشجویان پزشکی که از اولین دوره افزایش ظرفیت وارد شده‌اند، هنوز وارد فاز بالینی و بیمارستانی نشده‌اند و مشکلات اصلی در آینده خود را نشان خواهند داد.هنگامی که دانشجویان وارد بیمارستان‌ها می‌شوند، نیاز به فضای آموزشی بیشتر در کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها مطرح می‌شود. اگر ظرفیت بیمارستان‌ها و تخت‌های آموزشی متناسب با این حجم از دانشجو افزایش نیابد، کیفیت آموزش عملی به شدت کاهش خواهد یافت و دانشجویان به‌طور مؤثر آموزش نخواهند دید.و همچنین افزایش تعداد دانشجویان به معنای افزایش حجم کاری اساتید برای نظارت و ارزیابی است، که در صورت عدم افزایش نیروی هیئت علمی، کیفیت بازخورددهی به دانشجویان افت خواهد کرد. در بلندمدت، اگر ظرفیت پذیرش با نیازهای شغلی و ظرفیت پذیرش دستیاری هماهنگ نشود، با موجی از پزشکان جوانی روبرو خواهیم شد که فاقد فرصت‌های شغلی کافی هستند.
در پایان وی از مسئولان کشور درخواست کرد که "هر چه زودتر از بروز این فاجعه جلوگیری شود و رویکردی فکرشده‌تر در پیش گرفته شود تا این مشکلات تکرار نشوند." وی افزود: نیاز به یک برنامه جامع بلندمدت که همزمان زیرساخت‌های فیزیکی (خوابگاه، حمل و نقل، کتابخانه) و زیرساخت‌های کیفی (آموزشی و درمانی) را پوشش دهد، حیاتی به نظر می‌رسد تا دانشگاه‌های برتر کشور بتوانند رسالت خود را در تربیت عالی‌ترین نیروهای متخصص به درستی انجام دهند.
تدوین گر
علی محمدی
تهیه کننده:

علی محمدی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه