
دانشجویان سرمایه اصلی سیستم های آموزشی و پژوهشی هستند. بدون وجود آنان تعریفی برای ایجاد و تشکیل سیستم های ارائه دهنده خدمات به آنان وجود ندارد. بنابراین هدف اصلی و توجیح وجود امور دانشجویی تنها ارائه خدمت به این گروه جوان، پرشور و هوشمند است. در همین راستا مدیریت امور دانشجویی خود را موظف می داند تا نیازهای دانشجویان را به بهترین نحو و عالی ترین شکل ممکن در محدوده توانائی های خود تأمین نماید. در همین راستا این مدیریت در حیطه های تغذیه، رفاه دانشجویان، امور کتابخانه های دانشجویی و ایاب و ذهاب خدمات ارائه می نماید و برای ارائه بهتر این خدمات از مشاوره های شورای صنفی و کمک های فکری آنها بهره مند می شود.
به منظور تأمین نیازهای دانشجویان این مدیریت مأموریت های خود را از طریق کارکردهای ذیل در هر قسمت به انجام می رساند:
اداره رفاه و تعاون
- دریافت بودجه کلیه وام ها و تخصیص آنها به دانشجویان
- تنظیم قرارداد بیمه خدمات درمانی دانشجویان بورسیه و هماهنگی های لازم
- انجام امور فارغ التحصیلی دانشجویان
- ارائه امکانات و خدمات تفریحی از سوی واحدهای مختلف
اداره تغذیه
- تهیه و تنظیم قراردادهای پخت، توزیع و تأمین مواد اولیه غذایی
- تحقیق و پژوهش در رابطه با تغذیه دانشجویی، رضایت از غذا، برنامه غذایی و نحوه پخت و ...
- طراحی و ارزیابی برنامه غذایی دانشگاه و ایجاد تنوع در برنامه غذایی در راستای افزایش میزان رضایت مندی دانشجویان
- ارزیابی عملکرد پیمانکار و نظارت بر آشپزخانه و سلف های غذا
- تهیه امکانات و تجهیزات در جهت ارتقاء آشپزخانه و سلف های غذا
- برنامه ریزی استراتژیک تغذیه دانشجویان
- همکاری و هماهنگی با دانشجویان در امور مربوط به تغذیه
- توزیع غذا به سلف ها و خوابگاه های دانشگاه
- نگهداری و به سازی سیستم اتوماسیون تغذیه
اداره کتابخانه های دانشجویی
-تأسیس، نگهداری، نظارت و ارزیابی کتابخانه ها و سالن های مطالعه
-تأمین و تعمیر تجهیزات کتابخانه ها و سالن های مطالعه
-انتخاب، تهيه و سفارش کتاب های مورد نياز كتابخانه ها
-نیازسنجی و نظارت بر تعمیرات عمرانی کتابخانه ها و سالن های مطالعه
-نیازسنجی و نظرسنجی جهت ارزیابی و بهبود عملکرد کتابخانه ها و سالن های مطالعه در راستای افزایش میزان رضایت مندی دانشجویان
وا حد ایاب و ذهاب
- هماهنگی، ارزیابی، همکاری و انجام امور لازم جهت برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار واجد شرایط
- برنامه ریزی، بررسی و کنترل تعداد سرویس های رفت و برگشت دانشجویی
- پاسخگویی به سؤالات و شکایات دانشجویان در مورد کلیه امور مربوط به ایاب و ذهاب دانشجویان
واحد صدور کارت دانشجویی
- تهیه گزارش از دانشجویان نوورود و اصلاح عکس پروفایل آنها
- صدور اولیه کارت های دانشجویی، میهمان، صدور کارت های المثنی و فضاهای ورزشی
- تهیه گزارش پرداخت هزینه کارت دانشجویی جهت امور مالی معاونت
شورای صنفی دانشجویان
- برگزاری، نظارت و هماهنگی انتخابات شورای صنفی دانشجویان و دستیاران و PHD دانشگاه علوم پزشکی تهران
- هماهنگی و همکاری با شوراهای صنفی
- نظارت بر فعالیت و مصوبات شورای صنفی بر چارچوب قوانین و مقررات جاری کشور
- بهره گیری از کلیه امکانات رفاهی موجود در جهت تأمین نیازهای رفاهی دانشجویان
- ارائه غذا با بهترین کیفیت همراه با تأمین نیازهای غذایی دانشجویان بر اساس هرم تغذیه ای
- تأمین رضایت دانشجویان از پخت و توزیع غذا و ارتقاء شیوه های تعداد مواد غذایی
- بکارگیری آخرین اطلاعات و دانش علمی در امر برنامه ریزی، تهیه، توزیع و ارزیابی مواد غذایی
- تأمین آخرین منابع علمی جهت مطالعه دانشجویان در کتابخانه های دانشجویی
- تأمین محیط امن، راحت و با آرامش جهت مطالعه دانشجویان
- بهره گیری از کلیه امکانات جهت ایاب و ذهاب دانشجویان(امنیت، به موقع و با احترام به شأن دانشجو)
- نیازسنجی، تحلیل، طراحی و برنامه ریزی کلیه امور مربوط به دفتر بر اساس مشاوره با شورای صنفی دانشجویان
- پاسخگوئی و رفع مشکلات دانشجویان در کلیه امور محوله دفتر با رعایت شأن و احترام به دانشجو
- توجه به ارتقای توانمندی های کارکنان مدیریت امور دانشجویی
- توسعه همکاری های مدیریت امور دانشجویی با سایر مدیریت های معاونت و دیگر دانشگاه ها