معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران | روند فعالیت انجمن_های علمی دانشجویی

روند فعالیت انجمن‌های علمی دانشجویی

راهنمای گام به گام برای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران

 
۱

برنامه‌ریزی فعالیت

شورای مرکزی انجمن علمی مسئول برنامه‌ریزی فعالیت‌های ادواری و سالانه است. این شامل:

  • تدوین برنامه سالانه و ارائه آن به کمیته نظارت دانشکده
  • پیشنهاد فعالیت‌های علمی-پژوهشی (مانند همایش‌ها، کارگاه‌ها، مناظرات، پژوهش‌ها)
  • جذب دانشجویان علاقه‌مند و خلاق برای مشارکت

 

۲

دریافت مجوز فعالیت

برای هر فعالیت، انجمن علمی باید مجوز لازم را از کمیته نظارت دانشکده دریافت کند:

  • تکمیل فرم درخواست مجوز فعالیت و تحویل به دبیرخانه کمیته نظارت دانشکده.
  • کمیته نظارت دانشکده موظف است ظرف حداکثر ۱۰ روز کاری نسبت به صدور مجوز یا اعلام دلایل عدم موافقت اقدام کند.
  • در صورت عدم موافقت، انجمن می‌تواند به شورای نظارت دانشگاه و سپس به شورای مرکزی نظارت وزارت بهداشت اعتراض کند.

 

۳

اجرای فعالیت‌ها

پس از دریافت مجوز، انجمن می‌تواند فعالیت‌های خود را آغاز کند. انواع فعالیت‌ها شامل:

  • مناظره و نقد علمی، هم‌اندیشی و نشست‌های تخصصی
  • مطالعات و پژوهش‌های علمی، نشر و ترویج یافته‌های علمی
  • برگزاری دوره‌های آموزشی، کارگاه‌ها، همایش‌ها و جشنواره‌ها
  • بازدیدهای علمی از مراکز علمی، صنعتی و فناوری
  • استفاده از ظرفیت‌های رسانه مجازی در حوزه علم و فناوری
  • برقراری ارتباط با دیگر انجمن‌ها، نهادها و اعضای هیأت علمی

 

۴

گزارش‌دهی و ارزیابی

نظارت بر عملکرد انجمن‌ها و گزارش‌دهی مستمر ضروری است:

  • شورای مرکزی موظف به تدوین و ارائه گزارش فعالیت سالانه به کمیته نظارت دانشکده است.
  • کمیته نظارت دانشکده بر حسن عملکرد انجمن‌ها، امور مالی و استفاده صحیح از اموال نظارت می‌کند.
  • نظارت بر عملکرد کمیته نظارت دانشکده بر عهده شورای نظارت دانشگاه است.

 

توجه: این راهنما بر اساس آیین‌نامه و دستورالعمل اجرایی انجمن‌های علمی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه شده است.

برای جزئیات بیشتر به آیین‌نامه و دستورالعمل اجرایی مراجعه فرمایید.

 

 

 

متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه