معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران | روند تأسیس انجمن_های علمی دانشجویی

روند تأسیس انجمن‌های علمی دانشجویی

راهنمای گام به گام برای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران

 
۱

تشکیل هیأت مؤسس

حداقل ۵ نفر از دانشجویان علاقه‌مند به فعالیت علمی-پژوهشی در رشته مربوطه، با شرایط زیر:

  • اشتغال به تحصیل در دانشگاه مربوطه
  • عدم محکومیت منجر به توبیخ کتبی یا بالاتر
  • گذراندن حداقل یک نیمسال تحصیلی
  • عدم مشروط شدن در نیمسال قبل

 

۲

ارائه درخواست به کمیته نظارت دانشکده

هیأت مؤسس باید تقاضانامه کتبی خود را به همراه اساسنامه پیشنهادی انجمن و اهداف تشکیل آن به کمیته نظارت دانشکده ارائه دهد.

۳

بررسی و صدور موافقت اصولی

کمیته نظارت دانشکده موظف است ظرف حداکثر ۳۰ روز کاری پس از دریافت و ثبت تقاضانامه، نسبت به صدور مجوز تاسیس انجمن علمی دانشجویی اقدام نماید. در صورت عدم موافقت، دلایل به صورت کتبی اعلام خواهد شد.
**توجه:** هیأت مؤسس تا قبل از صدور مجوز، مجاز به هیچ‌گونه فعالیتی نیست.

۴

عضوگیری و برگزاری اولین مجمع عمومی

پس از صدور موافقت اصولی، هیأت مؤسس باید از طریق فراخوان عمومی و نصب اعلامیه در سطح دانشگاه/دانشکده اقدام به عضوگیری رسمی نماید.
ظرف حداکثر ۱ ماه پس از دریافت موافقت اصولی، اولین مجمع عمومی با حضور نماینده کمیته نظارت دانشکده برای برگزاری انتخابات شورای مرکزی برگزار شود.

۵

انتخاب شورای مرکزی

در اولین مجمع عمومی، اعضای شورای مرکزی (شامل ۵ عضو اصلی و ۲ عضو علی‌البدل) با رأی مستقیم و کسب اکثریت نسبی آرا برای مدت یک سال انتخاب می‌شوند.

۶

انتخاب دبیر انجمن

در اولین جلسه شورای مرکزی انجمن علمی، اعضا یک نفر را از میان خود به عنوان دبیر انجمن علمی انتخاب و به کمیته نظارت دانشکده معرفی می‌نمایند.

توجه: این راهنما بر اساس آیین‌نامه و دستورالعمل اجرایی انجمن‌های علمی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه شده است.

برای جزئیات بیشتر به آیین‌نامه و دستورالعمل اجرایی مراجعه فرمایید.

 

 

 

 

 

متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه