سلسله مسابقات ماهانه کتابخوانی؛
آغاز ثبتنام پنجمین مسابقه کتابخوانی دانشگاه علوم پزشکی تهران
مدیریت امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی تهران، ثبت نام پنجمین مسابقه ماهانه کتابخوانی را با کتاب «توانمندی های نهان» اثر آدام گرانت ترجمه میثم همدمی با همکاری پلتفرم طاقچه آغاز کرد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت فرهنگی و دانشجویی، ثبت نام پنجمین مسابقه کتابخوانی از سلسله مسابقات کتابخوانی دانشگاه علوم پزشکی تهران با کتاب «توانمندی های نهان» اثر آدام گرانت ترجمه میثم همدمی از 1 تا 16 فروردین ماه 1404 آغاز می شود. تاریخ برگزاری آزمون 25 تا 31 فروردین ماه 1404 است و دانشجویان، کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران می توانند، برای ثبت نام از طریق اینجا اقدام کنند.
توضیح اینکه پلتفرم طاقچه با همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی تخفیف 100 درصدی را برای شرکت کنندگان در نظر گرفته اند.
نفر اول مسابقه کتابخوانی 10میلیون ریال و نفر دوم 5میلیون ریال جایزه نقدی دریافت خواهند کرد.(برگزیدگان مسابقه بر اساس کمترین زمان پاسخگویی به سوالات انتخاب خواهند شد)
بخشی از کتاب توانمندی های نهان
در اواخر قرن ۱۹، یک بنیانگذار روانشناسی ادعایی جسورانه مطرح کرد. ویلیام جیمز نوشت: «تا سیسالگی، منش همچون گچ سفت میشود و پس از آن، دیگر هرگز نرم نخواهد شد.» کودکان احتمالاً بتوانند منش خود را تغییر دهند، اما بزرگسالان شانسی برای این کار ندارند.»
اخیراً، گروهی از پژوهشگران علوم اجتماعی آزمایشی را برای آزمودن این فرضیه اجرا کردند. آنان ۱۵۰۰ کارآفرین در غرب آفریقا -گروهی از زنان و مردان ۳۰، ۴۰ و ۵۰ ساله- را بررسی کردند که استارتاپهای کوچکی را در زمینهٔ تولید، خدمترسانی و تجارت اداره میکردند. پژوهشگران این افراد را بهطور تصادفی در سه گروه قرار دادند: یکی از آنها گروه کنترل محسوب میشد؛ اعضای این گروه کارهایشان را طبق معمول همیشه انجام میدادند. دو گروه دیگر گروههای آموزشی بودند؛ آنان یک هفته را صرف یادگیری مفاهیم جدیدی کردند، این مفاهیم را در مطالعات موردی روی سایر کارآفرینان تجزیهوتحلیل کرده و ازطریق روش نقشآفرینی و تمرینات بازتابدهنده، آنها را در کسبوکارهای خود به کار گرفتند. تفاوت میان این دو گروه آن بود که یا آموزشهایشان بر مهارتهای شناختی متمرکز بود یا بر مهارتهای منش.
اعضایِ گروه مهارتهای شناختی در یک دورهٔ معتبر آموزشهای کسبوکاری حضور یافتند که شرکت اینترنشنال فاینَنس برگزار کرده بود. آنان امور مالی، حسابداری، منابع انسانی، بازاریابی و قیمتگذاری را مطالعه کردند و از آموختههایشان برای مواجهه با چالشها و استفاده از فرصتها بهره گرفتند. اعضای گروه مهارتهای منش در کلاسی شرکت کردند که روانشناسان طراحی کرده بودند تا ابتکار عمل شخصی را به آنان بیاموزند. آنها پیشگام، منضبط و مصمم بودن را مطالعه کرده و به مرحلهٔ عمل درآوردن این ویژگیها را تمرین کردند.
یادگیری مهارتهای منش تأثیر چشمگیری داشت. سود شرکتهای کارآفرینانی که فقط پنج روز بر تقویت این مهارتها کار کرده بودند، طی دو سال بعد، بهطور متوسط ۳۰ درصد افزایش یافت. این میزان تقریباً سه برابر مزیت حاصلشده از فراگیری مهارتهای شناختی بود. شاید مطالعهٔ امور مالی و بازاریابی افراد را برای سرمایهگذاری روی فرصتها تجهیز میکرد، اما یادگیریِ پیشگام و منضبط بودن آنان را قادر میساخت تا خودشان فرصتهایی را خلق کنند. آنها یاد گرفته بودند که بهجای واکنش به تغییرات بازار، این تغییرات را پیشبینی کنند. آنان ایدههای خلاقانهتری آفریدند و محصولات تازهٔ بیشتری عرضه کردند. هنگامیکه با موانع مالی مواجه میشدند، بهجای تسلیم شدن، منعطفتر و کاردانتر عمل میکردند و در جستوجوی وامهای مالی برمیآمدند.»
ارسال به دوستان