نشریه مانا شماره 6 اردیبهشت ماه 1404
یادگیــری بــه کمــک همتایــان (Peer-assisted Learning) یا PA بــه معنـای مشـارکت فعـال دانشـجویان در آمـوزش یکدیگـر اسـت؛ فراینـدی کـه در آن افــراد بــا ســطوح مختلــف از دانــش و تجربــه، در نقــش یاددهنــده و یادگیرنـده بـا هـم تعامـل خواهنـد داشـت. ایـن روش در سـال های اخیـر در آمـوزش علـوم پزشـکی بسیـار مـورد توجـه قـرار گرفتـه و مزایای چشـمگیری بـه همـراه داشـته اسـت. بـه طـورکلی در آمـوزش و بـه ویـژه علـوم پزشـکی، نیـاز مبـرم بـه اسـتفاده از توانایی هـای دانشـجویان مقاطـع بالاتـر بـه وضـوح احسـاس میشـود. بـه نظـر میرسـد بتـوان بـا اسـتفاده از ایـن روش نوپـا کـه یـکی از روش هـای پرکاربـرد و سـازنده اسـت، خلاء کمبـود اسـتادان بالیـنی را تـا حـدودی برطـرف کـرد.
نشریه مانا|معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران
ارسال نظر