۱
طرح شکایت یا وقوع تخلف
شکایات میتواند از سوی اشخاص حقیقی یا حقوقی در ارتباط با فعالیتهای انجمن علمی دانشجویی مطرح شود. همچنین، تخلف از مقررات آییننامه یا اساسنامه میتواند منجر به شروع روند رسیدگی شود.
۲
رسیدگی اولیه در کمیته نظارت دانشکده (برای فعالیتها)
در صورتی که انجمن علمی دانشجویی نسبت به عدم موافقت کمیته نظارت دانشکده با درخواست فعالیت یا هر نظر دیگری اعتراض داشته باشد:
- انجمن میتواند ظرف یک هفته از تاریخ ابلاغ رأی، اعتراض کتبی خود را به دبیرخانه کمیته نظارت دانشکده اعلام کند.
- دبیرخانه موظف است ظرف ۱۰ روز کاری نظر نهایی خود را کتباً اعلام کند.
۳
رسیدگی در شورای نظارت دانشگاه
رسیدگی به تخلفات انجمن علمی از مقررات آییننامه در محدوده هر دانشگاه در صلاحیت شورای نظارت دانشگاه است. همچنین، این شورا مرجع رسیدگی به اعتراضات انجمن علمی به تصمیمات کمیته نظارت دانشکده است:
- شورای نظارت دانشگاه موظف است ظرف یک ماه از تاریخ دریافت اعتراض به موضوع رسیدگی و تصمیم مقتضی اتخاذ کند.
- در صورت تخلف هیأت مؤسس قبل از صدور مجوز، اعضا به مدت ۶ ماه از حق تأسیس محروم میشوند.
- در صورت اقدام صریح انجمن برخلاف اساسنامه، مجوز آن پس از تذکر شفاهی و کتبی لغو خواهد شد.
- اگر تخلف از سوی شخص حقیقی دانشجو باشد، موضوع میتواند به شورای انضباطی دانشگاه ارجاع شود.
۴
مرجع تجدید نظر: شورای مرکزی نظارت وزارت بهداشت
در صورت اعتراض انجمن علمی دانشجویی به رأی شورای نظارت دانشگاه:
- شورای مرکزی نظارت وزارت بهداشت مرجع تجدید نظر است.
- این شورا موظف است ظرف دو ماه از تاریخ دریافت اعتراض به موضوع رسیدگی و تصمیم مقتضی اتخاذ کند.
- رأی شورای مرکزی نظارت وزارت بهداشت لازمالاجرا است.
مسیر رسیدگی به شکایات و تخلفات
طرح شکایت/وقوع تخلف
↓
کمیته نظارت دانشکده (رسیدگی اولیه/اعتراض به فعالیت)
↓
شورای نظارت دانشگاه (رسیدگی به تخلفات/تجدید نظر)
↓
شورای مرکزی نظارت وزارت بهداشت (مرجع تجدید نظر نهایی)
توجه: این راهنما بر اساس آییننامه و دستورالعمل اجرایی انجمنهای علمی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه شده است.
برای جزئیات بیشتر به آییننامه و دستورالعمل اجرایی مراجعه فرمایید.