معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران:
تاکید بر همکاری درون بخشی در راستای افزایش رضایتمندی دانشجویان
دکتر پورغریب هدف از نشست شورای مدیران را ضرورت ارائه جزئیات فعالیتهای معاونت فرهنگی و دانشجویی در راستای برنامه عملیاتی چهارساله دانشگاه عنوان کرد و بر لزوم توسعه کمی و کیفی خدمات به عنوان "خانواده حامی" دانشجویان تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران، شورای مدیران معاونت با حضور دکتر محمد حسین پور غریب، معاون فرهنگی و دانشجویی و مدیران این حوزه چهارشنبه 14 آبان 1404 از ساعت 7:30 در سالن کنفرانس برگزار شد. دکتر پور در آغاز این جلسه، با بررسی نقش حیاتی معاونت در حمایت از دانشجویان، این جلسات را برای تقویت همافزایی درون و برونسازمانی دانستند.
بانک بر تبیین فعالیتها برای پشتیبانی
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، معاونت را به مثابه «خانواده حامی دانشجویان» توصیف کرد که در لحظه نیاز، موظف به ورود به موقع و حمایتگرانه است. وی توضیح داد: «مدیران ارشد دانشگاه، برای آشنایی بیشتر با فعالیتهای رفاهی، فرهنگی، دانشجویی، ورزشی و صنفی دانشجویان و مهمترین منابع، اطلاعات بیشتر از جزئیات هستند. تبیین برنامه ها و ارائه گزارش عملکرد جامع، به تسریع در روندها و ارتقای کیفیت خدمات خواهد رسید.» وی افزود: طرح جامع پایش سلامت دستیاران تخصصی و فوق تخصصی در حال حاضر در برخی از بیمارستان ها انجام و اجرای طرح در بیمارستان های دیگر نیز، برنامه ریزی لازم انجام شده است. این طرح یکی از کارهای ماندگار و ارزشمندی است که بهترین سرمایه انسانی دانشگاه از نظر سلامت جسم و روان مورد ارزیابی قرار می گیرد تا آن شاءالله شاهد رشد و شکوفایی و بالندگی نسل آینده کشور در حوزه سلامت باشیم.
برنامه ریزی برای نشست های مشترک
در ادامه، دکتر پورغریب از مدیران معاونت فرهنگی و دانشجویی خواست تا مهمترین برنامههای عملیاتی و فعالیتهای کلان و حوزهها را به شکل خلاصه و حرفهای مستندساز تا در برگزاری جلسات جداگانه مشترک با دانشگاه، بیمارستان ها، معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشکده خود و وزارت متبوع در آینده، مهمترین عکس مشکلات، چالش ها و مشکلاتی که در مدیریت همفکری و هم افزایی وجود دارد.
عضو هیئت علمی دانشگاه: علیرغم محدودیت ها و افزایش ظرفیت دانشجویان، همه دانشجویان واجد شرایط در خوابگاه های دانشجویی با جستجوی شبانه روزی همکاران مدیریت امور خوابگاه ها و توسعه منابع و پشتیبانی اسکان داده ها و امیدواریم از شرایط و کیفیت خدمات رفاهی برای دانشجویان برخوردار شوند.
معاون فرهنگی و دانشجویی در بخش دیگری از سخنان خود به آیین استقبال از دانشجویان نوورود اشاره کرد و افزود: «بازخوردهای مثبت و چهرههای شادمان دانشجویان، گواهی بر اجرای موفق این آیین بود. اما همیشه استانداردهای خدمات را باید افزایش داد و با گوش دادن به بازخوردها و اصلاحات بهموقع، در بالا بردن سطح خدمات دانشجویی و فرهنگی استفاده کرد.»
دکتر پورغریب در خصوص فعالیتهای ویژه بازتابها گفت: «تمامی فعالیتهای ارزشمند دانشجویی فرهنگی با به درستی در دانشگاه و فضای مجازی منتشر میشود، تا دانشجویان، کارمندان و اساتید دانشگاه از برنامههای متنوع دانشگاهها، مشخص میشوند. در این راه دانشجویان می بازوی اطلاع رسانی فعالیت ها هستند.
گوش شنوا و استفاده از ظرفیت شوراهای صنفی
دکتر پورغریب در پایان بر اصل "گوش شنوا بودن صدای دانشجو" و ارتباط مستمر با نمایندگان شورای صنفی دانشجویان و دستیاران را به عنوان برگ برنده معاونت فرهنگی و دانشجویی قلمداد کرد. وی دیدار و گفت و گوی مدیران حوزه دانشجویی را امری واجب دانست.
معاونت دانشگاه همچنین این جلسات را با دبیران شورای صنفی و دستیاران به صورت دورهای باعث میشود، آشنایی نزدیکتری با فرآیندهای اجرایی، حیطه مدیریتی و قوانین اداری ایجاد کنند تا دانشجویان با دیدگاههای جامعتر و وسیعتر، مشکلات و مشکلات دانشجویی را پیگیری کنند و صدای دانشجوی جامعه را به درستی منتقل کنند.
ارسال نظر