X

جستجو خبر

اخبار

میز خدمت آماده خدمت شد

میز خدمت آماده خدمت شد

میز خدمت الکترونیک و حضوری معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه با هدف خدمات رسانی بهتر به دانشجویان و خدمات گیرندگان معاونت و عدم وقفه در ارائه خدمت و ساده سازی فرآیندها، تسریع و تسهیل امور و افزایش سرعت رسیدگی و انجام کارهافعال شد.



گالری تصاویر

به گزارش روابط عمومی معاونت دانشجویی فرهنگی: میز خدمت در تاریخ 9 تیر 99 با حضور دکتر محمدحسین پورغریب معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه و دکتر ماشاالله ترابی مدیر روابط عمومی دانشگاه و مدیران و مسئولین معاونت دانشجویی فرهنگی شروع به فعالیت کرد. در ابتدای این جلسه دکتر پورغریب ضمن عرض خیر مقدم خدمت دکتر ترابی و همچنین مدیران محترم معاونت دانشجویی فرهنگی گفت: اکثر مدیران معاونت دانشجویی فرهنگی در گذشته جزو دانشجویان همین دانشگاه بوده اند و نسبت به زندگی دانشجویی اشراف و اطلاعات کافی را در اختیار دارند و این موضوع باعث تفاهم و درک متقابل بین مسئولین و دانشجویان می شود. وی در ادامه افزود حسب اهمیت فرایند ارتباط دانشجویان و مسئولین و علم نسبت به آورده های آن در گذشته چندین بستر ارتباطی دوسویه برای ارتباط دانشجویان با مسئولین معاوت دانشجویی فرهنگی راه اندازی شده است که می توان به ارتباط از طریق کانال های اطلاع رسانی در بستر شبکه های مجازی و سامانه پیام کوتاه معاونت اشاره کرد.

معاون دانشجویی فرهنگی گفت: میز خدمت در راستای خدمت رسانی بهتر و سریع تر به خانواده دانشگاه علوم پزشکی تهران برنامه ریزی شده است. معاونت دانشجویی فرهنگی با توجه به رسالتی که دارد سطح تماس زیادی با بدنه ساختار زندگی دانشجویی دارد و ما خود را ملزم به ارتقاء سطح خدمات رسانی به دانشجویان می دانیم و در وهله اول دانشجویان به عنوان شهروند حقشان است که خدمات استاندارد و مورد قبولی را دریافت کنند. وی در ادامه ضمن لزوم فرهنگ سازی به دانشجویان افزود: دانشجویان همچون ما در آینده مسئولین بخش های گوناگون کشور و دانشگاه خواهند شد و امروز وظیفه فرهنگ سازی نحوه برخورد آینده دانشجویان در اجتماع بر عهده ما است. باید ساختار خدمات رسانی صحیح و مسئولیت پذیری و رفتار با ارباب رجوع در دانشجویان نهادینه شود تا در آینده شاهد جامعه وظیفه شناس و خدوم در پیکره دانشگاه باشیم.

وی در ادامه افزود: ما در معاونت دانشجویی در حد توان  پشتیبان و حامی دانشجویان بوده ایم و در آینده نیز بر همین اساس ادامه خواهیم داد و وظیفه خود می دانیم فرهنگ خدمت رسانی را اول در خودمان و بعد در بقیه افراد فعال کنیم تا شاهد شکوفایی نسلی باشیم که بر اساس تعهدات و وظایف خود خدمات رسانی را وظیفه اصلی خود و سازمان خود می دانند و در پایان ابراز امیدواری کرد که :میز خدمت به دانشجویان کمک می کند تا در کمترین زمان خدمت دریافت کنند و به نتیجه مطلوب برسند.

در ادامه جلسه دکتر ترابی ضمن توضیح در مورد فرایند میز خدمت الکترونیک بیان نمود: مجموعه دانشگاه اعم از خوابگاه ها و دانشکده ها و بیمارستان ها و سایر اماکن را می توان به عنوان یک شهر دانشگاهی تعریف کرد و دانشجویان شهروندان ما هستند و از نگاه دیگر خوشنامی میتواند باعث وفاداری در تمام افراد خانواده دانشگاه بشود. وی ضمن اشاره به این موضوع که امروز روز به یادماندنی برای سازمان بدون کاغذ است، گفت: با وجود میز خدمت در سازمان، رفت و آمد افراد کمتر ، در نتیجه آلودگی شهر کمتر خواهد شد همچنین این کار نه تنها کمک به ارباب رجوع و مخاطب است بلکه کمک به خانواده آنهاست که در شهری آرام و تمیزتر با مصرف کمتر کاغذ در نتیجه قطع درختان کمتر، زندگی کنند.

دکتر ترابی پیشرفت این کار را در گرو همکاری تمام همکاران دانست و گفت: همه باید آرمان مشترک داشته باشیم تا بتوانیم این روند کاغذ بازی را حذف کنیم و به پیشرفت این فرآیند کمک کنیم.  وی در ادامه توضیحی در خصوص نرم افزار میزخدمت داد و بیان داشت: این نرم افزار واسطه بین تمام نرم افزارهای دانشگاه از جمله سیپاد و اتوماسیون وغیره است که اگر خدماتی در آن نرم افزارها نیست میزخدمت بتواند آن را جبران کند  و مراجعه های حضوری می تواند از طریق سامانه های الکترونیک طراحی شده موجود و میز خدمت پاسخ داده شود به نحوی که نیاز به حضور فیزیکی افراد نباشد و این می تواند همزمان سرعت پاسخگویی را بالا ببرد و به ارتقای سطح و کیفیت خدمات هم کمک کند.

در ادامه عنوان کرد: ما باید فرم های درخواستی دانشجویان را تهیه و آنها را روی سایت بارگزاری کنیم تا دانشجو بتواند آنها را دریافت و از طریق میز خدمت ارسال کند و همچنین برای روز ثبت نام دانشجویان ورودی جدید نیز باید برنامه منظمی داشته باشیم که دانشجویان در این روز انرژی خوبی دریافت کنند و خاطره ی به یاد ماندنی داشته باشند.

در پایان جلسه میز خدمت الکترونیک معاونت دانشجویی فرهنگی در طبقه همکف ساختمان معاونت واقع در خیابان قدس نبش کوچه فر دانش ( ساختمان 43 ) در طبقه همکف به طور رسمی افتتاح شد.


خبرنگار: نیلوفر کلانتری

مطلب قبلی هفتمین گام آموزش مجازی اصول خبرنویسی منتشر شد
مطلب بعدی اولین همایش مجازی اخلاق حرفه ای کشوری برگزار می شود
Print
443 رتبه بندی این مطلب:
5.0
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته